Gdzie kupić kominek: w Internecie, w salonie czy w markecie?
Jeszcze kilkanaście lat temu , gdy palenisko kominka stanowiła żeliwna skrzynka zamykana przeszklonymi drzwiczkami , wybór kominka był prosty: obejrzeć w salonie a zakupić w sklepie internetowym, markecie lub salonie. Gdzie było taniej. Zabudowę z rigipsu izolowanego wełną mineralną wykonał pan X w szarej strefie i gotowe. Po latach okazało się, że kominki zakupione w salonie, zwłaszcza te skandynawskie, są znacznie trwalsze , spalają wolniej, zużywają mniej drewna i mimo wyższej ceny zakup ich jest bardziej opłacalny. Podobnie z obudową kominkową. Izolacja z wełny mineralnej odkleja się, klej bakelizowany czernieje, aluminiowa taśma odpada, natomiast kominki wykonane z płyty krzemianowo –wapniowej są odporne na wysokie temperatury i nic się z nimi nie dzieje.
Dzisiaj, przy dużo większej różnorodności wkładów, ryzyko trafnego doboru wkładu znacznie wzrosło. Jeżeli połączymy to z prawidłowym podłączeniem wkładu, uszczelnieniem rur mastyką, dopasowaniem przejścia kominowego, doborem izolacji i wielkości kratek uniknięcie błędu bez odpowiedniego doświadczenia jest praktycznie niemożliwe. Dzisiaj, podobnie jak przy zabudowie kuchni, wykonawstwo powinno być poprzedzone wizualizacją ,pomiarami i projektem technicznym.
Zakup kominka w salonie pozwala uniknąć błędów w doborze i montażu, wyeliminować błędy budowlane jak np. za mały dolot powietrza zewnętrznego, zablokowany komin poprzez niewłaściwe tynkowanie, brak odpowiedniego fundamentu itp. Użytkownik kominka powinien zostać przeszkolony odnośnie obsługi oraz serwisowania kominka. Firmy z reguły posiadają odpowiedni sprzęt transportowy oraz ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w razie uszkodzenia trójnika ceramicznego, ogrzewania podłogowego lub ościeżnic w czasie transportu wkładu. Ponadto zawierając umowę na montaż kominka możemy skorzystać z obniżonej o 15% stawki Vat.
Z tego też względu zlikwidowaliśmy nasz sklep internetowy, uznając jego prowadzenie za niezasadne i przynoszące straty nam i naszym klientom.